Kuzeyin Naif Sesleri / grizine.com

Kuzeyin Naif Sesleri / 25.11.09 / grizine.com

Norveç’ten yükselen sakin sesleriyle Kings Of Convenience taze çıkan albümleriyle sonbaharımıza renk katıyorlar yeniden. Dingin, sakin, keyifli ve bu sefer daha da olgunlaşmış melodilerle….

Kuzeyin güzel melodileri çalınıyor kulağımıza, norveç’ten sevimli iki adam çıkıveriyor birdenbire. “I’d rather dance with you” ile pek çoğumuzun hayatına giren bu ikilinin geçmişine bakarsak biraz, müzikle lise yıllarında haşır neşir olmaya başladıklarını görüyoruz. 2000 yılında kendi isimleriyle yayınladıkları albümlerinden sonra 2001′de Quiet Is The New Loud, 2004′te Riot On An Empty Street ve son olarak taptaze 2009 albümleriyle yeniden aramızdalar. Decleration Of Dependenceismiyle yayınlanan güz albümü grubun genel çizgisini takip eder nitelikte. Akustik melodiler, yumuşak vokaller, sakinlik ve dinginlik veren seslere, yeniden Norveç’e uzanıyoruz.

Biraz gruptan bahsedelim o halde, 1975 doğumlu Erlend Øye ve Eirik Glambek Bøe‘den oluşan grupBelle and Sebastian ve Simon&Garfunkel etkilenimleri oldukça açık olan indie-pop/folk tarzındaki müzikleriyle ilk olarak 1999 yılında Avrupa festivallerinde boy göstermelerinden sonra amerikan plak şirketi Kindercore ile anlaşarak ilk stüdyo albümlerini olan Quiet Is The New Loud‘u yayınlamışlar. 2004 albümleri ile daha geniş kitlelere ulaşmış ve sevilmişlerdi. şimdi de soğuk sonbahar havasını yumuşatan yeni albümleriyle yine huzur getirdiler.

Erlend Øye’den ayrıca bahsetmek gerek ki, yerinde duramıyor ve başka yerlerden karşımıza çıkıveriyor. elektronik müziğe olan ilgisi ile pek çok farklı ülkeyi dolaşırken Unrest (2003) albümünü farklı şehirlerde 10 faklı elektronik müzik sanatçısıyla kaydediyor. ki bunların içinde Prefuse73 ,Morgan Geist gibi isimler bulunmakta. bu albümün ardından bir süre dj olarak çalmaya devam eden erlende oye 2004 yılında DJ Kicks adında remix albümünü çıkartıyor. bu elektronik sevdasıyla The Whitest Boy Alive ortaya çıkıyor ve spontane biçimde gelişiyor. 2006′da yayınlanan singlelarının ardından aynı sene Dreams albümü ve taze taze 2009′da Rules albümü yayınlıyorlar.

O zaman yeni albüme biraz değinelim. Ağır bir tempoyla başlayan albüm önce artan temposu sonra yeniden yavaşlıyor ve keyiflenen/keyif veren sözlerle içimizi ısıtıyor. albümün hikayesi zıt kutuplarda yaşayan iki insana dayanmakta ve Erlend Øye’ye göre; bu albümleri perküsyonsuz kaydedilen en ritmik pop albümü. Müzikal olarak görülen değişimin yanında, her biçimde diğer albümlere oranla olgunluğunu hissetiren bu albümde özellikle Boat Behind ve Power Of Not Knowing bu dinginliğin en güzel örnekleri ve belki de öne çıkan önemli parçaları olarak tanımlanabilir. Boat Behind parçasındaki kemanın ağırlığı da bundan önceki Kings Of Convenience parçalarından farklı hissettirirken, Power Of Not Knowing albüm içinde bir geçiş parçası gibi, daha olgun ve dingin. riot on an empty street parçası-ki bir önceki albümün ismini taşımakta-güzel bir albüm kapanış parçası olarak kulağımıza çalınmakta ve vedasını yapmakta.

Baharı özlerken sonbaharın güneşinde ısınmak, renklerinde yüzmek, ıslak, soğuk-serin günün akşamında sıcak odanızda koltuğunuza kendinizi bırakmanın rahatlığı gibi bu taze Kings Of Convenience albümü. Sislerin arasından çıkan gün ışığıyla bu soğuk mevsim daha ılık onlarla.

Posted in müzik, Yazılar and tagged , , , , , , , , , , , , , , .

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir